fiaspanberg

skjuter upp en liten minut!

Publicerad 2012-07-13 18:23:00 i Allmänt,

Jag vaknar upp och tittar ut från min säkra zon. 
Rummet ser förjävligt ut och klockan är nästan tolv. 
Min att göralista är längre än jag minns den.
Så jag skjuter upp det, en liten sekund
men den var så liten så jag skjuter upp det en liten minut 
som snart tar slut
så jag skjuter det upp någon timme eller två 
och plötsligt har halva dagen gått
så jag skjuter upp det
några dagar till eller så
Jag somnar om och vaknar igen
och tänker att jag kan skjuta upp det bara en liten stund 
men ser din hand som drar mig upp 
som skjuter mig fram genom varje förlorad sekund,minut,timme och dag 
och slutar att skjuta upp mitt liv, för nu vet jag 
att livet går även när jag ligger kvar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Denna bloggen använder jag som en kreativ plats för att lägga upp mina obearbetade texter. En plats full av tankar och fri från krav.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela