fiaspanberg

Var går gränsen mellan jag och vi?

Publicerad 2011-04-04 19:43:09 i Allmänt,

Var går gränsen mellan jag och vi

När ska man följa sig själv och när ska man följa andra

En lycka som kommer och går

Ett hopp som man borde ge upp

Var går gränsen mellan frihet och tillsammans

Går vi ihop eller går vi isär

Både ett jag och ett vi vill jag se samman

Både frihet och tillsammans vill jag ha

Men de går inte alltid ihop men inte alltid isär

När är självständighet bra och när är det dåligt?

Utan ett starkt jag dör vårat vi

Men att kämpa för mitt jag kan likaså döda vårat vi

Var går gränsen mellan jag och vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Denna bloggen använder jag som en kreativ plats för att lägga upp mina obearbetade texter. En plats full av tankar och fri från krav.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela