fiaspanberg

Frihetskänslan!

Publicerad 2012-07-10 18:06:39 i Allmänt,

Jag sitter i furusjö, min födelseort och det ösregnar ute. Jag blir nostalgisk och tänker på den 10 åriga sofia som alltid skulle springa ut på trädgården barfota i ösregnet. Jag blev nästan alltid förkyld efter jag gjort det men det var det värt. För då fick jag uppleva den där känslan av att nu är jag fri. Så varje gång någon pratade om frihet såg jag mig själv springa på en äng i ösregnet. Just i den stunden kändes det som att ingen eller inget kunde förstöra den känslan. Jag hade makt över mitt liv men bara just i den minuten. Idag 9 år senare känner jag nästan aldrig den där känslan av frihet. Så vad är frihet? 
 
(Skriven för ett år sedan) 

Om

Min profilbild

Fia

Denna bloggen använder jag som en kreativ plats för att lägga upp mina obearbetade texter. En plats full av tankar och fri från krav.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela