fiaspanberg

Besatt

Publicerad 2012-10-10 15:28:28 i Allmänt,

Hon slänger sig över honom
Hon slänger sig över honom med vassa naglar
Naglar som skär in i huden
Besatt av honom 
Besatt av hans närvaro
Sån är inte jag
Han slänger sig över mig
Kramar hårt så att jag inte kommer loss
Besatt 
Besatt av min närhet
Men sån är då inte jag
Jag slänger mig inte över dig, du är inte ens här
Jag drar inte mina naglar i din hud
Jag tänker på dig 
Jag drömmer om dig 
och i drömmen vet jag vilket steg du tar här näst
Där går jag alltid bakom dig som en besatt
Men nej, jag är inte besatt, inte på riktigt
Inte alls, Inte alls? 
 

Kommentarer

Postat av: HB

Publicerad 2012-10-28 23:09:38

Snubbla in här... ofta kan besatt betyda annat har jag märkt, som svårt med separationen eller rädd för ensamhet, inte en besatthet av själva personen. :)

Svar: Jo, det håller jag verkligen med om. Jag tror nog att rädslan gör att man drar sig fast vid en person som en slags besatthet. I första stund blir det kanske personen man tänker att man är besatt av men det kanske ligger något undermedvetet som handlar om något annat.
Sofia

Postat av: HB

Publicerad 2012-11-05 23:26:22

Sant! När jag läste tänkte jag att det handlade om en person som både har sidan att vara besatt och inte, "hon" och "jag", fast det kanske är menat två personer tänkte jag nu. :) Om det på riktigt är någon du ska vara med hoppas jag ni hittar varandra utan nån slags besatthet.

Svar: Det är intressant med texter, man kan tolka dem så olika. När jag skrev den tänkte jag på flera personer men det finns aldrig en direkt sanning. :)
Sofia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Denna bloggen använder jag som en kreativ plats för att lägga upp mina obearbetade texter. En plats full av tankar och fri från krav.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela